Dark Pike

Alla inlägg under juni 2009

Av Roland Wiklander - 21 juni 2009 22:26

Efter en hel vecka utan fiske, mest på grund av midsommar och flytt till nya lägenheten bestämde jag mig för att bara åka ut en snabbis i Bölomssjön och försöka fånga några abborrar ... bara för att. Kom på att kattmaten inte är helt gratis helle så varför inte slå två flugor i en smäll.


Sagt och gjort... iväg till maskhögen som var något igenväxt efter några års frånvaro. Letade fram metspöt och pimpelspöt och ringde Fredrik som var på.


Vi rodde ut och testade vid abborrgrundet.Nu när solen låg på och det inte blåste allt för mycket så slog det mig vilket njutbart sätt mete efter abborre är. När man sedan har ett pimpelspö hängandes ut från relingen på båten så kan det hända lite saker.


Just dennna dar var det väl inegn fångst och skryta om men 3 abborrar i påsen som ska kokas till kattmat för att sedan blandas med avmaskningsmedel till katta vart ju helt perfekt. Sen fick man ju lite tesrapi och lugn efter Midsommar stressen också.... så nu har man lite mer krafter

till ännu en arbetsvecka.


Skitfiske på er // DarkPike Crew

Av Roland Wiklander - 15 juni 2009 21:45

 


Min vän Lundström ringde häromdagen och vi bestämde oss för att ta ut han på en fisketur. Sagt och gjort... efter en omflyttning till Radhus istället för lägenhet så han jag iväg en liten tur. Vi packade sakerna i bilen och begav oss till Bölomssjön för lite Gädd och Abborrfiske.


Vädret var lite ostabilt med fukt blåst och regn i luften så det bådade inte gott. Vi började att trolla lite på vårt ställe som förra gången gav oss två gäddor över 5kg men när hugg uteblev begav vi oss för att försöka få nån abborre storlek större. Men även det misslyckades. 


Tankarna förde oss tillbaka 2år då vi aldrig fick nån fisk de gånger Lundström var med men denna gång skulle den knäckas. Vivände tillbaka till det föregående stället och körde lite trolling men när jag missbedömde djupet för nån sekund var vi tvungna och hetsveva upp dragen då de tog i bottnen. När de närmade sig båten hadeFredrik ett kraftigt hugg men mer vart det inte.... då mitt drag var bakom hans styrde jag mot den plats där det hade huggit för han och Pang där satt den. En finGädda i god kondition och Lundströmförbanelsen var bruten. Fångad på en gul/svart randig Westins Jätte


Då regnet kom in och huggen uteblev vände vi hemåt med i alla fall en gädda på listan och en av de få gäddor jag fått på trolling om man nu kan kalla det det :)


Skitfiske På Er // DarkPike Crew

Av Roland Wiklander - 8 juni 2009 23:34




 

Idag begav det sig till Bölomssjön. Fint väder hade det varit och det höll i sig hela kvällen. Hann ikapp Fredrik och Filip när dom plockade i motorn och allt i båten och vi begav oss ut men när det blåste för mycket för att jerka tänkte vi testa lite trolling istället och det värkade vara rätt medicin för kvällen. På grund av slarv från min sida och lite oskärpa tappade jag en fin gdda som slet sig då den simmade under båten och fastnade till i båtmotorn men tunga gung visade på en fin fisk som gick förlorad.


2min senare kunde Filip dra upp dagens första fina maddam på fina 5.79kg och en längd på 96cm.


Strax efter bärgadse Fredrik dagens andra fina fisk på 5.66kg och även denna på 96cm så ovanligt stora fiskar för att vara första trollingturen i Bölomssjön.


Nu är klockan mycket så jag orkade tyvärr inte skriva mer detaljerat.... eller så är det för att jag är bitter för min förlorade gädda....men några fina bilder vart det på bloggen i alla fall  :P


Skitfiske på er // Dark Pike Crew

Av Roland Wiklander - 1 juni 2009 22:51

 


En uppspelt Fredrik ringde mig och ville att vi skulle testa en snabbis i Bölom. Dagen före hade han varit där och röjt runt sjön för att städa upp lite framför stugan och båtplatsen. Han såg att det kokade konstant och många tunga plask hördeskonstant.


Sakt och gjort vi for dit men det plaskade inte så mycket som jag trodde men det kunde nog bero på den oerhörda värmebölja som var  nu i helgen. Vi fick nån snipa och flyttade oss lite längre ut i sjön och Fredrik fick en snipa ganska snabbt å han ovanliga sätt och lyckat lura fiskarna. Denna gång mitt under ett upptrasslande overrun... typiskt Fredrik. Vi började kasta utåt sjön och det gav resultat. Jag började missa 2st innan Fredrik kunde dra upp en fin 3.5 kilos. Vi nötte lite till innan Fredrik bestämde sig för att testa Mantan. Det värkade bli ett lyckat drag för på första kastet small det på en liten snipa som simmade lungt och fint mot båten innan den plötsligt växte och blev helt galen. Den dök och stretade ett tag innan jag kunde landa den med hjälgreppet och den mättes och vägdes och då kunde det konstatera att den till synes lilla gäddan vägde 5.48kg och var 96cm lång. En fin pjäs. Efter det åkte vi hemöver med 4 fiskar på meritlistan och en arm och skön fiskeafton... om man bortser från mygen som blev som galna när det slutade blåsa... men man bor ju i Norrland så.


Skitfiske På Er // Dark Pike Crew

Presentation

Omröstning

Personbästa längd på gädda?
 < 74 cm
 75-80 cm
 81-85 cm
 86-90 cm
 91-95 cm
 96-100 cm
 101-105 cm
 106-110 cm
 111-115 cm
 116-120 cm
 121-125 cm
 126-130 cm
 > 131 cm

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards