Dark Pike

Direktlänk till inlägg 9 maj 2010

Fisketur Med Fokus På Nya Betena.

Av Roland Wiklander - 9 maj 2010 19:45

Idag drog jag och Filip ut på Fisketur för att testa de nya Jerkarna som precis hann bli klart. Som jag planerade ;) Det begav sig till Björkön och fiske efter gädda och förväntningarna var stora. Vi drog till en grund vik som sett lovande ut för några år sen men då gav det inget hugg men potential hade den. Nu var det vår till skillnad mot förra gången då det var högsommarvärme. Denna gång var det mer med på att leka med oss och mest hela tiden hade vi efterföljare och vissa gånger kom 2 fiskar bredvid varandra men ville bara nafsa och ta en närmare titt så efter nån fisk drog vi vidare för att hitta huggvilligare gäddor.


Vi stannade vid ett brett vassbälte och Filip la vantarna på en tånglake som jag snidat till och hann inte mer n göra 2 kast innan hans första gädda för dagen satt och det på mitt bete också. Lika skönt för båda ;)


Vi gick över till mina hemagjorda beten och dessa satte igång dom. Vi landade fler gäddor denna dag på mina hemgjorda jerkar än på busterjerkar och det gav mig lite lättnad och vilja att fortsätta snida mina egna drag då de verkade funka.... men det kan ju vara böra för en dag men de kommer få mer fisketid.... var så säker. Slänger ut lite bilder från dagens fiske och även på en säl som kom och hälsade på.


Skitfiske på er // DarkPike Crew


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Roland Wiklander - 28 mars 2011 23:56

Tog tag i ett försök att göra ett foliedrag och det råkade bli 2st. Tyckte det vart rätt så bra fast inte perfekt... såklart. Hoppas på ett lyft när lacken kommer på också. Sponsorbetena är klara för lackning och ska skickas till "king of Mälaren" so...

Av Roland Wiklander - 10 mars 2011 22:05

Puh... så mycket slit för att få klara dessa. Inte så lätt att få till gång och måling på första försöket så jag måste ta och gjöra 12st till nu. Har fått färgerna som kommer lyfta dessa beten ytterligare fast än jag vart rätt så nöjd.   Enjoy. ...

Av Roland Wiklander - 7 mars 2011 22:16


Nu har glitter på vissa beten åkt på och vissa vill jag ha utan. De mer skrikiga tänkte jag ha på lite hologramlack medans vissa ville jag ha helt naturala. Ska bli sjukt spännande och se hur dessa blir med jiggsvansar som jag har i byrån. Var in til...

Av Roland Wiklander - 5 mars 2011 22:50


    Äntligen ser det ut som om betena snart är klara. Var i snickarboden hela dagen idag känndes det som och satt och jäklades med de som var kvar av de sönderfrysta färgerna till airbrushen. Hade silat färgerna i kaffefilter för att få bort klu...

Av Roland Wiklander - 2 februari 2011 20:31

Årets fiske har väl i alla fall börjat bättre än förra årets om man ska se nån ljuspunkt i Vinterregnet. Har vart ute 3ggr i år men ingen värd att lägga ut nån bild på. Det jag är mest glad åt är att tjejen har gjort en ny fiskedagbok åt mig, Lite st...

Presentation

Omröstning

Personbästa längd på gädda?
 < 74 cm
 75-80 cm
 81-85 cm
 86-90 cm
 91-95 cm
 96-100 cm
 101-105 cm
 106-110 cm
 111-115 cm
 116-120 cm
 121-125 cm
 126-130 cm
 > 131 cm

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards