Dark Pike

Alla inlägg under februari 2010

Av Roland Wiklander - 15 februari 2010 20:41



 


Så var Vintersesongen igång men inte en så himla lyckad start som jag antog när jag tog och beställde mina isfiskespön i decenmber eller när det nu var. Vi har varit ut en hel del gånger med blandad besättning också har jag varit mestadels själv då ena delen av DarkPike Crewn har varit och renoverat ett hus och den andra jobbat på annan ort. Har också tagit med Tomas från Team Bommpass och det gick ju som det gick.... får skylla på Tomas karma. Men vi tar det från början.


Första gången vi var ut var i början på Januari då det var mulet och optmala förhållnaden. Detta vart också den gången som vi landade mest fisk med 4gäddor. Dagen efter var jag ut själv en liten stund utanför mig i marmen och detta resulterade i en gädda och en fin abborre. Veckan efter var vi ut i Bölom igen och denna gång vart det 4gäddor igen. Sen har vi en massa pass som bara resulterat i en handfull gäddor totalt då jag exprementerat med diverse djup och fiskeplatser.... alltså bara negativa upplevelser.... så nu blir det back to basic igen. Sugen och testa Lindsjän igen vid det nästa passet efter Angeltävlingen i Sidsjön nu till helgen.


Annars så ser jag mycket fram emot 2st Tomic 7" som är på customlackering hos Tomas som nyss köpt en air-brush. Håller också på att utveckla ett par tailbeten som jag snidat på den lediga tiden som finns vissa dagar på jobbet.... dessa tror jag skarpt på nu när Tomas kanske har fått upp ångan ;)




Alla dessa fisketurer dokumenteras noggrant i den fina Fiskedagboken som Angelica har Pimat med diverse scrapbookingattiraljer... så följ gärna med på en kommande, forhoppningsvis spännande inlägg efter nästa helg.


 


Skitfiske På Er // DarkPike Crew

Presentation

Omröstning

Personbästa längd på gädda?
 < 74 cm
 75-80 cm
 81-85 cm
 86-90 cm
 91-95 cm
 96-100 cm
 101-105 cm
 106-110 cm
 111-115 cm
 116-120 cm
 121-125 cm
 126-130 cm
 > 131 cm

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards