Dark Pike

Alla inlägg under maj 2010

Av Roland Wiklander - 9 maj 2010 19:45

Idag drog jag och Filip ut på Fisketur för att testa de nya Jerkarna som precis hann bli klart. Som jag planerade ;) Det begav sig till Björkön och fiske efter gädda och förväntningarna var stora. Vi drog till en grund vik som sett lovande ut för några år sen men då gav det inget hugg men potential hade den. Nu var det vår till skillnad mot förra gången då det var högsommarvärme. Denna gång var det mer med på att leka med oss och mest hela tiden hade vi efterföljare och vissa gånger kom 2 fiskar bredvid varandra men ville bara nafsa och ta en närmare titt så efter nån fisk drog vi vidare för att hitta huggvilligare gäddor.


Vi stannade vid ett brett vassbälte och Filip la vantarna på en tånglake som jag snidat till och hann inte mer n göra 2 kast innan hans första gädda för dagen satt och det på mitt bete också. Lika skönt för båda ;)


Vi gick över till mina hemagjorda beten och dessa satte igång dom. Vi landade fler gäddor denna dag på mina hemgjorda jerkar än på busterjerkar och det gav mig lite lättnad och vilja att fortsätta snida mina egna drag då de verkade funka.... men det kan ju vara böra för en dag men de kommer få mer fisketid.... var så säker. Slänger ut lite bilder från dagens fiske och även på en säl som kom och hälsade på.


Skitfiske på er // DarkPike Crew


       

Av Roland Wiklander - 6 maj 2010 22:05

Har varit uppe i dragbyggarboden  en stund ikväll och fixat det västa å nu är det bara lackningen kvar. Målade de 5 nya betena som ska ut på premiär turen på söndag. Vart sjukt bra tycker jag då mycket är lånat av "Stampe" som är min inspirationskälla för tillfället. Har en bit kvar men man kan ju bli nöjd ändå :)


Imorgon kommer vi hänga på låset till Fiskemässan i gärdehallen. Mycket nytta ska sugas in och rullen ska få sig en omgång av abu´s rullmeskare och ny lina ska äntligen på då den gamla är 3 år. Sen ska väl det kanske inhandlas nått nytt spännande bete och ev ett spö eller en rulle.... den som lever får se.


Slänger in lite bilder på de nya betena. :)


     

Presentation

Omröstning

Personbästa längd på gädda?
 < 74 cm
 75-80 cm
 81-85 cm
 86-90 cm
 91-95 cm
 96-100 cm
 101-105 cm
 106-110 cm
 111-115 cm
 116-120 cm
 121-125 cm
 126-130 cm
 > 131 cm

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards