Dark Pike

Direktlänk till inlägg 6 mars 2009

En dag fylld i fiske men ändå inte.

Av Roland Wiklander - 6 mars 2009 18:07

 http://www.stormlures.com


Idag så styrde vi mot ö-vik med jobbet. En frisör hade beställt 2 st speglar som vi vart tvungna och köra dit. Kul jul.


På vägen dit så fick man ett sms av filip som förklarade att det hade kliat för mycket i fingrarna så pass mycket att han vart tvungen och springa ner till ljungan pch försöka på lyckan där i brist på öppna vatten och gäddfiske. Väl där hade han dock fått en harr... mått och storlek vet jag dock inte men men. Alltid skoj med hugg.


Nä vi levererat speglarna och var på väg hem så såg jag en skylt där det stod "Naturkompaniet" och "Fjällräven". Vi tog och svängde in en sväng och du tror att man vart mindre fiskesugen och  längtade mindre till fiskemässan i slutet på denna månad. Fan va stort det var... och vad mycket saker och vad billigt... Man vart som en 3 åring i en godisbutik... eller ja ni vet vad jag menar. Hittade allt jag sökte förra året och de jag planerat och köpa på fiskemässan pga brist på dessa här i sundsvall.... Tyvärr lyckades jag bara gå därifrån med ett par Hestra hanskar till flickan min men men.. inte fy skam de. Resan hem satt jag försunken i nordmarkskattalogen och såg att "storm" kommit ut med ett brett och fint jigg sortiment, en fin och bra artikel om vertikaljigging och många andra nyheter. Vips vad en dag kan försvinna fort.


Imorron kommer Filip, jag, Angelica och pappa Mats försöka dra in några lax på angeltävlingen på vikarn, om det nu blir nån. Pga för mycket vatten på isen så har redan en angeltävling ställts in. Den i lerbäckstjärn som ingår i Torpstriangeln. Surt de, men då får man vara med på tävlingen på hemmaplanen istället.


Jaja.. nu väntar så ska det låta med marängsvich ( ursäkta stavningen ) med gott sällskap.


Skitfiske på er // DARKPIKE CREWE

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Roland Wiklander - 28 mars 2011 23:56

Tog tag i ett försök att göra ett foliedrag och det råkade bli 2st. Tyckte det vart rätt så bra fast inte perfekt... såklart. Hoppas på ett lyft när lacken kommer på också. Sponsorbetena är klara för lackning och ska skickas till "king of Mälaren" so...

Av Roland Wiklander - 10 mars 2011 22:05

Puh... så mycket slit för att få klara dessa. Inte så lätt att få till gång och måling på första försöket så jag måste ta och gjöra 12st till nu. Har fått färgerna som kommer lyfta dessa beten ytterligare fast än jag vart rätt så nöjd.   Enjoy. ...

Av Roland Wiklander - 7 mars 2011 22:16


Nu har glitter på vissa beten åkt på och vissa vill jag ha utan. De mer skrikiga tänkte jag ha på lite hologramlack medans vissa ville jag ha helt naturala. Ska bli sjukt spännande och se hur dessa blir med jiggsvansar som jag har i byrån. Var in til...

Av Roland Wiklander - 5 mars 2011 22:50


    Äntligen ser det ut som om betena snart är klara. Var i snickarboden hela dagen idag känndes det som och satt och jäklades med de som var kvar av de sönderfrysta färgerna till airbrushen. Hade silat färgerna i kaffefilter för att få bort klu...

Av Roland Wiklander - 2 februari 2011 20:31

Årets fiske har väl i alla fall börjat bättre än förra årets om man ska se nån ljuspunkt i Vinterregnet. Har vart ute 3ggr i år men ingen värd att lägga ut nån bild på. Det jag är mest glad åt är att tjejen har gjort en ny fiskedagbok åt mig, Lite st...

Presentation

Omröstning

Personbästa längd på gädda?
 < 74 cm
 75-80 cm
 81-85 cm
 86-90 cm
 91-95 cm
 96-100 cm
 101-105 cm
 106-110 cm
 111-115 cm
 116-120 cm
 121-125 cm
 126-130 cm
 > 131 cm

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards