Dark Pike

Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Åter Från Fiskemässan I Kista.

Av Roland Wiklander - 29 mars 2009 20:11

Ja då har man varit på Sprotfiskemässan i Kista också. Resan började på fredagen då jag, Angelica och Fredrik drog ner till Norrtälje för att träffa Nelia och Thomas, sova och ladda inför sportfiskemässan i Kista.

Väl på parkeringen fick vi betala 80kr i parkeringsavgift bara för att stå där... jaja bara att betala och vara glad. Medans jag, Fredrik och Thomas gick på mässan gick damerna i fråga på kistagallerian och shoppade byxorna av sig.

Thomas hade planerat in vr ankomst och hade med sig gratisbiljetter med sig... Tack Thomas. När vi väl kom in så var man tvungen och stå och suga in alla intryck och andas ut... men det gick väl sådär och jag i alla fall började svettas och viste inte vart jag skulle fokusera blicken. Första timmen sprang vi bara runt och tittade på allt man kunde utan att riktigt förstå vad man gjorde och vad man skulle köpa. Men allt eftersom dagen gick kunde man slappna av och fokusera sig på vad man var där för. Efetr 2 pizzaslicar och en starköl kunde vi gå runt och kolla in allt nu när den största rushen hade lagt sig.

FY FAN vad mycket utrustning det finns man inte har, inte har hört talas om och man behöver och inte behöver. Första montern vi besökte var Attitudebautes...... Stora vobbler, jerkbaits, sogftbaits, gigantiska gäddspinnare och ja allt annat :P Det kliade hyffsat i fingrarna vill jag lova när man gick där med uppspärrade ögon vill jag lova. Men på nått konstigt sett vart jag dumsnål av någon anledning och gick vidare och köpte 3st softbaits som var bulldawgkopior i ett annat stånd. Hygglig som han var skickade försäljaren med 3st verticaljiggar på köpet.Priset landade på 130:- I nästa stånd... vet inte i vilket det var köpte vi 20st verticaljiggar och 8 tillhörande jiggskallar av märket Lunker City. Priset vart 340kr vilket var sådär då de inte finns i sundsvall över huvud taget vilket är heeeeelt otroligt tycker jag.  Vi fortsatte till scenen där Broman höll ett föredrag på hur man fiskar gädda och små tips och knep. Lite roligt och se han live men man lärde sig inte så mycket men ändå :P Efter det var det Brad Hoppesom är enkänd amrekan som fiskar Muskie. Jag säger bara fy fasen vilka monster det finns där borta i väst. Han visadenågra bilder och filmsekvenser där han drar upp stooora muskies på löpande band. Han visade oxå på hur och vilka drag han använde och några olika fiskemetoder.

Vi hann även med och se några nya wobbler bli presenterad av bland annat Trumman och nån kille från Abu i dragbassängen. Detta var väldigt intressant tyckte vi då de visade hur man skulle fiska de nya dragen och små knep på olika fiskesätt samtidigt som de demonstrerade hur de såg ut i vatten. De visade de nya jerkbetet från Abu, nya Big Bandit från cwc, Gaddflugor bland annat.

Efter det så gick vi runt och kollade på vad vi skulle köpa nästa dag.... men hittade inte nått som vi riktigt behövde köpa just nu.

Efter några timmar där på mässan gick vi mot bilen med ömma fötter, ben och ryggar med mycket i huvet som vi behövde smälta hemma i soffan hos Nelia och Thomas. Vi åkte hem, lade upp alla saker framför oss och baranjöt av vad som låg framför oss.... Som barn på juldagen :)

Nån dag 2 på mässan vart det inte. Vi kom på att vi kunde köpa lite av thomas istället nån annan dag. Vi satt och kollade på Fiskedrag istället och planerade lite nya fiskeäventyr tillsammans med Thomas som lovade komma upp och testa vertikalfiske efter gös.

Nästa år hörde jag rykten om att fiskemässan skulle komma till sundsvall. Men det var bara lösa rykten men hoppas kan man ju :)

Nu sitter man bara och hoppas på att isen kan vittra sönder på nått litet ställe så man kan komma ut med båten och testa de ny dragen man har införskaffat.

Och för er som inte varit på Sportfiskemässan.... planera in det tidigt nästa år för det ska jag värkligen göra.

Skitfiske på er // Dark Pike Crew